Aizraujošā Profesiju diena

Š.g. 31. oktobrī LU Rīgas 1. medicīnas koledžā notika Profesiju diena. Vecāko kursu studenti mūsu pirmkursniekus iepazīstināja ar koledžas programmām, iesaistot viņus jautrās un aizraujošās aktivitātēs.

Pirms došanās ekskursijā pa profesiju prezentācijas kabinetiem visi pirmo kursu studenti pulcējās 4. stāva zālē. Pie zāles ieejas studenti un pedagogi iepazinās ar koledžas  bibliotēkas jaunumiem grāmatu izstādē  “Aktuālā medicīniskā literatūra LU R1MK bibliotēkā.” Pasākumu vadīja mūsu koledžas absolvente, tagad zobu tehnikas pasniedzēja Arita Belte. Uzstājās mūziķis Ainārs Ašaks, izraisot daudz smaidu un pozitīvu emociju ar iemīļotām latviešu dziesmām.

 

Koledžas pasniedzēju ceļš uz medicīnu

 

Vairāki koledžas pasniedzēji pastāstīja par saviem medicīnas profesijas izvēles līkločiem.

Pirms kļūšanas par zobu tehniķi Arita Belte, Profesiju dienas pasākuma vadītāja, strādāja par personāla vadītāju farmācijas nozarē. Tikai pēc vairākiem gadiem viņa pieņēma lēmumu, par kuru tagad ļoti priecājas – studēt zobu tehniku un vēlāk arī strādāt mūsu koledžā.

Diāna Kronenberga uzsvēra, ka profesijas apguvē grūtības ir neizbēgamas, tomēr studiju laiks ir jāizbauda tām par spīti.

Imants Lācis, Ārstniecības un farmācijas katedras vadītājs, mudināja mācīties centīgi un neļauties kārdinājumam šad tad nobastot pa kādai lekcijai.

Savukārt koledžas direktore Inta Miķele jau 1. kursa praksē bija sapratusi, ka viņas īstā vieta ir medicīnā, un arī studentiem novēlēja izraudzītajā profesijā atrast savu īsto vietu.

 

Vecāko kursu studentu ieteikumi

 

Programmas “Ārsta palīgs” 2. kursa studenti sniedza muzikālu priekšnesumu un mudināja pirmos kursus  atcerēties piecus pareizos likumus:

  1. Pareizais pacients
  2. Pareizais medikaments
  3. Pareizā deva
  4. Pareizā vieta
  5. Pareizais laiks

 

Savukārt programmas “Zobārstniecības māsa” 2. kursa studentes deva atzinumus par to, kāpēc viņu profesija ir ļoti vērtīga, pieprasīta un interesanta:

  • Mēs protam ne vien latviešu, angļu un krievu valodu, bet arī pacienta pilnās mutes un zobārsta acu skatiena valodu.
  • Darba sludinājumos bieži tiek meklētas zobārstniecības māsas, kas var strādāt četros kabinetos vienlaicīgi.
  • Mēs mudinām pacientus nedzert kafiju pēc plombēšanas, taču pašas to dzeram rītā un vakarā, lai pietiktu enerģijas.
  • Ja pacients žēlojas par caurumiem divos zobos, mēs viņu optimistiski mierinām, ka trešais zobs joprojām ir vesels.
  • Mēs arī mierinām pacientu, ka viss būs labi, kamēr turam viņa galvu zobu izraušanas laikā.

 

Visbeidzot, programmas “Farmaceita asistents” 2. kursa studenti deva padomus dažos studiju priekšmetos:

  • Anatomija: ejot uz praksi, līdzi ņemiet validolu un ožamo spirtu.
  • Ārstnieciskā kosmētika: pirms lekciju apmeklēšanas ieteicams pabeigt kādu Šveices augstskolu.
  • Civilā aizsardzība: jāpierod pie frāzes “Kukū, meitenes, telefonus nost!”
  • Farmakognozija: herbārijs jāievāc un jāžāvē savlaicīgi, lai to nevajadzētu darīt ar gludekli un mikroviļņu krāsni.
  • Mikrobioloģija: lai izvairītos no apsmiekla, nerakstiet, ka celulītu izraisa baktērijas.

 

Pēc pasākuma 1. daļas 1. kursu studenti gidu pavadībā (atbilstoši savai studiju programmai)  devās iepazīties ar visu koledžas profesiju prezentācijas kabinetiem. Tur interesentus gaidīja viktorīnas un testi, kā arī daudzas citas teorētiskas un praktiskas aktivitātes.